Strategie

Strategie

ONLINE VIDEO CONTENT STRATEGIE

Wist je dat video 48 procent meer betrokkenheid oplevert op social media ten opzichte van geschreven tekst en afbeeldingen? Video in combinatie met sociale media is dus een krachtig middel, maar om te kunnen werken moet het strategisch worden uitgevoerd. Want wat heb je aan een goede video als niemand hem ziet?!

Hoe? #1

Als organisatie wil je dus iets met video, maar waar begin je? Ik help je graag met een op maat gemaakte videostrategie die precies aansluit bij jullie merk. Op deze manier creëer je overzicht en heb je voldoende content die écht iets betekent voor jouw organisatie.

Door te werken met terugkerende formats op de juiste kanalen bereiken we zo jouw juiste publiek.

Na het posten van de video’s meten we het effect. Op deze manier kunnen we de videostrategie altijd bijsturen waar nodig en blijven we continu optimaliseren.

Wat krijg je? #2

Je krijgt een uitgewerkt plan wat bestaat uit concrete videoformats inclusief een helder overzicht van de kosten om deze te produceren én online te verspreiden.

Werkwijze #3

Nulmeting_Sidekick-media

Positionering

Ik wil jouw bedrijf of organisatie eerst leren kennen. Met welk doel wil je video inzetten? Wat wil je communiceren, wie wil je bereiken en wat moet het effect zijn? Van welke platformen maak je wellicht al gebruik en wat voor content is er eerder gemaakt?
Concept_Sidekick-media

Concept

Of het nou om een video met een zakelijk, informatief of juist meer persoonlijk karakter gaat: een duidelijk concept vormt het fundament van iedere goede video. Op basis van de bepaalde positionering kijk ik welke platformen het beste aansluiten en ontwikkel daarbij passende formats.
Draaidag_Sidekick-media

Productie & Draaidag

Naast de inhoudelijk voorbereiding zorg ik voor alle andere zaken die geregeld moeten worden om het filmen tot een succes te maken. Van script tot draaiboek en van apparatuur tot quitclaims, alles wordt voor je geregeld!
Montage_Sidekick-media_Tekengebied 1

Montage

Na de draaidagen gaan we eerst aan de slag met de montage van de beelden. Als er eenmaal een eerste ‘’ruwe’’ versie af is, stuur ik deze naar jou voor feedback. Wanneer je helemaal tevreden bent over de inhoud, gaan we verder met de afwerking: colour grading, toevoegen van titels en eventuele visual effects.
Distributie_Sidekick-media_Tekengebied 1

Distributie

Na het opleveren van de video zijn we nog niet klaar! Jouw video wordt gepusht naar het juiste publiek, op het juiste moment en op de juiste platformen. Een goede caption, copy en thumbnail zorgen daarbij voor een professionele en herkenbare uitstraling.

Voorbeeld videostrategie Kinepolis Bioscopen #4

Hero content – zorgt voor de bezoekers, mensen die kennis maken met jouw merk en met jouw producten. Voorbeeld aftermovies premières klik hier

Hub content – zorgt er vervolgens voor dat deze bezoekers zich verbonden voelen
met jouw organisatie. Voorbeeld, terugkerende videoreeks -KineQuestions- klik hier om alle afleveringen te bekijken.

Hygiëne content – zorgt voor de stabiele onderstroom. 
Voorbeeld social shout-outs BN’ers klik hier